×
Minnes album

Minnes album


När man fått vara med på en oförglömlig resa vill man verkligen inte glömma bort den! Helst vill man vill minnas allt. Varenda liten detalj, upplevelse, ja varenda lite blomma.



Förra året, precis efter julafton fick jag chansen att flyga till Indien. Där fick jag se elefanter, palmer och massvis med färggranna hus. Jag fick smaka stark mat, känna på värmen och simma bland höga vågor. Jag fick också uppleva en helt ny kultur och se massvis (då menar jag verkligen massor;) med nya människor.


Jag skulle nog kunna sitta i flera timmar och berätta om Indien, men nu var det inte det som var tanken. Istället tänkte jag ge ett tips på hur man kan spara sina rese-minnen på ett roligt och finurligt sätt. Fotoalbum i all ära, men detta är snäppet bättre. För i detta album är sidorna gjorda av kuvert, där du kan spara både flygbiljetter, pengar och godispapper.



Vill du göra ett eget minnes album behöver du:
7 kuvert, stadigt papper till pärmen, snöre, sax, lim, fotografier och minnen från din resa.


Börja med att göra två hål i varje kuvert, använd en hålstans. Klipp till pärmen lite större än kuverten och vik dubbelt, gör två hål även här. Trä ett snöre genom hålen och knyt. Sedan är det bara att låta fantasin flöda. Limma in fotografier på varje sida, dekorera, måla och limma...


Fyll sedan varje kuvert med minnen. Jag satt flygbiljetter, kartor, godispapper, indiska pengar och programblad i albumet. Själv kan du stoppa ner det du sparat från din egen resa, något som du anser vara roligt att minnas.


I album ryms inte så värst många bilder, det har man vanliga album till. Själv valde jag ut några favorit foton. Ibland hade bilden något med ett minne i kuverten att göra ibland inte. Det här albumet är mest till för detaljer, för alla minnen man vill spara. Alla småsaker samlade på ett ställe.


Jag är så otroligt glad att jag fick chansen att se Indien och ibland kan jag knappt förstå att det är sant.


 Nu har jag i alla fall ett album med minnen när längtan tillbaka blir allt för stor.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine