×
Underverk med olivolja

Underverk med olivolja


För en tid sedan fick jag ett utmärkt sminkbortagnings-tips av en vän. Och det magiska ordet är olivolja. Med hjälp av oljan går det lätt att få bort sminkrester och orenheter.

Får du lust att pröva själv kan du göra ungefär såhär:
1. Tvätta ansiktet med vatten.
2. Ta lite olivolja på fingertopparna och smörj försiktigt under ögonen och resten av ansiktet.
3. Torka bort olivoljan med papper eller handduk.
4. Skölj ansiktet rent med vatten igen.

Kom ihåg att själv pröva dej fram och se hur det fungerar bäst för dej.


Olivolja är ett enkelt och miljövänligt tips. Det innehåller inga konstigheter och gör dessutom din hud len och fin. Ett riktigt bra tips att ta vara på! Själv så förvarar jag min sminkbortagnings-olivolja i en liten honungs burk. Då kan jag ha den nära till hands varje kväll när jag behöver den.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine