×
Pumpasoppa

Pumpasoppa

Idag efter skolan traskade jag iväg till alepa för att handla pumpa. Det är inget jag vanligtvis gör, men det här var ingen vanlig tisdag. Jag hade visst lovat en vän att bjuda på pumpasoppa och duktig som jag är håller jag alla dumma saker jag lovar. 

Pumpasoppa var dock lättare sagt än gjort. Men efter några små whatsapp-utbrott hade jag slutligen... skivat ut två ögon och en mun på pumpan. Det har jag alltid velat göra och idag var dagen, tadaa!

Så småningom hade jag läst receptet cirka 20 varv, skivat pumpan i små bitar och satt alla ingredienser i en kastrull. 55 minuter senare stor en rykande, babymats liknande pumpasoppa serverat på "silverfat". Den var go´och jag är mycket stolt över min prestation. Tack för mej!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine