×
tupp-dräkt

tupp-dräkt


Nu har det varit påsk och ack så skönt att få åka hem till familj och vänner. Jag har hunnit se mina före detta klasskamrater, kusiner, bästisar och syskon - en hel salig blandning av underbara filurer. Före fredagens stora påska lunch hann jag dessutom knåpa ihop en tupp-dräkt som passade perfekt till lördagens bestyr. För den dagen spökade jag ut min brorsdotter som skulle gå och samla godis. Det var den sötaste lilla tupp jag någonsin sett! Och det kom in en hel del godis som jag godhjärtat nog hjälpte till att äta upp under den lilla frökens middagsvila.

Gör din egen tupp-utstyrsel:
Leta fram en vit babymössa, vit tröjja, rött filt tyg och symaskin. Klipp ut en tuppkam och sy fast på babymössan. Klipp ut et tygstycke som täcker kostymbärarens skostorlek och sy sedan ett par fågelfötter. Klart.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine