×
simpla sommartips del 2

simpla sommartips del 2

simpla sommartips de 2: Båt
Sätt dig i en båt och ro ut på sjön. Hoppa i en kanot och paddla genom vassen. Jag har bara suttit i båt två gånger denna sommar, men samma lugn har infunnit sig. Fösta gången satt jag i en kajak, så mysigt, känns som att sitta på vattenytan. Ännu till hade vi med metspö, lite klurigt när spöt nästan är längre än båten men det gick. Jag fick upp en abborre och blev så lycklig. Fick napp igen, vevade upp en torva sjögräs. Jag hann i alla fall vara lycklig en liten stund till.


 

Andra gången jag kommit mej ut på sjön var vid en liten strand i en liten, finsk ort. Vi stannade till där av en slump, tänkte åka vidare när plötsligt ägaren till stranden kom och hälsade. Han pekade på en båt alla fick låna och ta sej en liten roddtur i. Ja tack! De lät idylliskt och det var det också. Så har man inte en egen båt kan man leta efter trevliga stränder med trevliga ägare som lånar ut sin båt åt alla glada besökare.


Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine