×
Theglassberg

Theglassberg

Goddag! Jag har nu äran att presentera samma gamla blogg på ny adress. Har liksom varit lite knas här ett tag när bloggen har haft ett namn och adressen ett annan. Nu har dock blogger äntligen varit samarbetsvilligt och saken är biff! Tänkte att nu kör jag helhjärtat på "theglassberg". Så får man liksom stå ut med det vare sig man vill eller inte :3

Nu kan man ju fundera var namnet theglassberg kommer ifrån? Tänkte att jag kan ta och berätta det i samma veva. Det var som så att jag en gång i tiden skulle skaffa instagram, och jag tyckte glassberg klingade ganska fint. För att gräva lite djupare så kommer, till att börja med, Glasberg från att jag heter så. Och det har jag hetat så länge jag kan minnas. Sedan tycker jag glass är rätt så smakligt, så då bakade jag in det när jag ändå höll på. För att vara lite catchig och kanske låta lite häftigare än jag egentligen är placerade jag ännu in ett "the" i början. The + glas(s)berg. Testade till slut användarnamnet, det var ledigt och kontot var skapat! Det var där allting började.

Nyligen postade jag en bild på instagram där jag åt glass på ett berg. Hörde senare av en kompis att hon tyckte det var ganska roligt, theglassberg åt glass på ett berg. Den tanken hade aldrig slagit mej, jag råkade faktiskt bara äta glass på ett berg en helt vanlig dag, men det var ju lite lustigt.


Nu hoppas jag bara mamma kommer ihåg att ändra den nya adressen theglassberg.blogspot.fi i bokmärkesfältet, så jag inte mister min läsarskara. Men om inte så var lugn mor, jag kommer just ner från vinden och fixar!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine