×
Prinsessparty

Prinsessparty


Jag har varit på prinsesskalas! Där skulle man visst ha rosa klänning och blommiga strumpbyxor, men jag missade helt den klädkoden... istället bidrog jag med en kaka som hade en fluffig, rosa klänning och volanger nertill - så helt ute och cyklade var jag väl ändå inte.


Det är ju inte första gången man ser en sådan här kaka. Nej, jag har faktiskt sett den så ofta att jag hade bestämt mej för att aldrig sticka ner en Barbie i någon av mina tårtor. Men i ögonblicket när man står bredvid en liten tös vars högsta önskan just nu är att vara en prinsessa kan nog ingen tacka nej till ett sådant här tillfälle! 

Sedan visade det sej vara en av de roligaste tårtor jag någonsin bakat. Först fick man ta fram sina gamla dockor, kamma håret på en och göra fin frisyr. Jag satt nog lite för länge för att vara 21 år och fixade till henne. Efter det kom den värre biten, att riva lös benen på sin favorit docka.. men när väl den biten var över var det bästa kvar: dekorera tårtan och kleta in Barbien i marsipan. Så värt det.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine