×
ägg, loppis och kaktusar

ägg, loppis och kaktusar


På fredag tog jag ordentlig sovmorgon. Jag hade dragit på mej en riktigt ordentlig flunsa och låg i sängs hela dagen före. Väl uppe kokade jag mej några ägg - ett sprack så det blev alldeles kaos.


Efter en ägg brunch kände jag att det fick vara färdig vilat. Ingen var hemma och ingen hann tala i telefon så jag gick ut. UFF hade 2€ dagar så jag traskade iväg till ett bakom knuten, där hittade jag dock inget så jag hoppade på spårvagnen till nästa loppis in i stan. Inte för att jag fyndade något där heller.

Eftersom jag inte hade något flyt på loppis denna dag traskade jag vidare ut på stan. Gick på mina favorit gator, kikade in i favorit butiker och iakktog konstiga människor på gatan... Efter en liten stund var det inte roligt längre, jag var alldeles snuvig och huvvet ville explodera. Förkylningen gjorde sej påmind så jag vek in till en matbutik som sista stopp. Köpte gröt och kaktus! Hoppade sedan på bussen med ett taggigt paket i famnen och skyndade mej hem till sängs. Jag vilade en stund kände mej bättre igen, tur var väl det för sedan knackade mor och far på dörren. De kom med flyttlass och för att dricka kaffe med mej hela helgen lång, jihaa!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine