×
Twister på tunnelbanan

Twister på tunnelbanan

Igår skulle jag hjälpa en vän att se om ett twister spel ryms i tunnelbanan, hon behövde veta det till ett kommande filmprojekt. Så jag hoppade på bussen till den plats vi skulle träffas men förstås jag åkte en hållplats för långt. Hamnade bland byggarbeten, konstiga hus och visste inte vart jag skulle ta mej - gick hit och dit och sökte nya bussar, men det slutade med att jag fick gå till fots.

Till sist kom jag fram. Vi hoppade på första bästa metro men insåg snabbt att här ryms inget twister! Vi hoppade av fundersamma, vad gör en nu?

På metrostationen fanns det i alla fall gott om plats, men vi var inte riktigt nöjda.. så vi väntade på flera metron och kikade in tills det slutligen kom det vi letade efter! En vagn med plats för barnvagnar och massor av utrymme! 

Där kunde man bra spela spel men synd att det var så mycket folk på just vår vagn - vi vågade inte pröva. Kom däremot på idén att det kanske är mindre folk i följande vagn? Så vid nästa stopp hoppade vi av för att hoppa in en vagn bakåt. Vad som hände sedan vet jag inte riktigt, annat än att plötsligt var min klasskompis in i vagnen och jag utanför - metron åkte iväg utan mej! Jag hade varit för långsam och ville inte bli klämd mellan dörrarna. 

...

Det hela slutade lyckligt, jag hoppade på nästa vagn 4 minuter senare och träffade klasskompis på nästa station. Men ändå, oslagbar morgon - lokaltrafiken var inte på min sida idag. 

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine