×
Gatubelysning samt loppisfynd

Gatubelysning samt loppisfynd

Vid morgonkaffet scrollar jag facebook och blir mer och mer bitter - alla i hemtrakten har sett väldens norrsken igår! Ett norrsken som aldrig förut skådats mitt i Finland! Så otroligt vackert Julia, att du borde vara ytters avundsjuk.. men tänkt för att det är jag inte, jag tittade faktiskt också ut genom fönstret igår och såg en vacker Helsingfors gata upplyst av... gatlampor.

Sådär annars är det rätt fullt upp i livet just nu. I tisdags gick jag och klasskompis på loppis under vår långa lunchpaus. Hon köpte en bordslampa och gick runt med den resten av dagen. Själv köpte jag två åttkantiga glasfat som just nu får fungera som blomfat. Jag tycker de gör sej rätt fina till glaskrukorna.

Här är förresten mina nya kaktusar + andra gröna växter som inte behöver så mycket vatten. Det skall också införskaffas glaskrukor till dem, kanske under nästa vecka när vi planerat in loppisrunda 2.0.

I onsdags var jag på te & smörgås till en vän samt tittade "Fed up" senare under kvällen. Fed up är en dokumentär om socker i stort sett som är väldans sevärd och nu har jag påbörjar en sockerfri vecka bara för att se om jag klarar av det. Inget socker går ganska så bra bortsett från att chokladplattan på mitt skrivbord har börjat stirra konstigt på mej.

Idag - torsdag - njuter jag av att göra ingenting varvat med att önska att det kommer norrsken hit ikväll. Ett ännu mer magiskt skulle inte vara så tokigt.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine