×
Timmen före tåget

Timmen före tåget

Står på tågstation 40 minuter förrän tåget går, tidspessimist som man är. Nåväl hann införskaffa en smörgås och lyxig kaffedrink då, chococino rättare sagt. Typiskt nog ser kaffedrinken turisten bredvid beställer 10 gånger lyxigare ut, den hade till och med grädde på toppen och kinuskisås ringlat omkring! Mitt uppe i mina funderingar om hur orättvist det är att någon annan alltid lyckas beställa något godare kommer en tiggare och ber om pengar. Jag blir obekväm, säger att jag inte har några pengar och skyndar vidare..

Skamligt värre, jag står och håller i en kaffekopp med en 4€ kaffe i - hon står och håller i en kaffekopp men småmynt i, antagligen värt mindre. Bisarrt. Därefter väntar jag ut de resterande 35 minuterna med dåligt samvete och funderar på hur man kan rädda världen.
 

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine