×
Jönköping del 1 - ankomsten

Jönköping del 1 - ankomsten


Förra veckan mötte jag upp mor och far för att hoppa på båten till Stockholm. Efter en natt i hytt steg vi upp klockan fem och lagade oss klara för dagen för att snart inse att vi hade stigit upp en timme för tidigt. Telefonerna hade inte slagit om till svensk tid, så vi fick snällt gå och lägga oss igen med kläderna på. Till sist blev klockan frukostbuffé och vi gick ner för att trycka i oss bröd, müsli och kaffe. Efter en tidig matkoma gick vi ner till bildäck för att småningom börja ta sikte mot Jönköping.

Efter lite högljudd diskussion om var vi skulle svänga/ha kaffepaus och vem som tagit sista chokladbiten kom vi fram till ett regnigt Jönköping. Genomblöta och med en parkeringsbot i hand mötte vi upp min syster.

Vi började Jönköpingsvisiten med ungspotatis på ett mysigt café mitt i staden. Jag beräknade min vrålhunger fel och tog allt för mycket salladsbuffé - dagens andra matkoma var ett faktum.

Därefter kikade vi runt i lite butiker och traskade sedan vidare ut i duggregnet för att kika på staden.



En av de bäste vyerna var Vättern + sluttning full av hus.


Vi gick och vi gick och vi gick.


Men stannade en stund på tändsticksmuseum.



Nu vet jag nästan hur man gjorde tändstickor förr i tiden.


Första dagen avslutades med hallon&lakrits- samt pepparkaksglögg + pepparkakor i systers lägenhet. Sedan var dag ett slut, för stiger man upp fem blir det tungt att semestra.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine