×
The final night

The final night


I måndags var jag och kollade tennis som jag tidigare nämnde. För att hålla det simpelt så att jag själv hänger med var det alltså Finlands bästa tennisspelare som skulle spela sin sista match i Hartwall arena, "The final night". Detta skulle ske mot en av världens bästa tennis spelare och två ishockey proffs.

Här har vi Finlands bästa tennisspelare i egen hög person, Jarkko Nieminen.

Han hade ishockey fantasten Selänne på sitt lag.

På andra sidan av planen stod världsproffset Roger Federer.

Som spelade tillsammans med Foppa. "The final night" började med att allihopa spelade en underhållande match tillsammans.


Där tog finnarna hem segern, ojee! Sedan var det dags för de två tennis proffsen att mötas på plan, varav världsmästaren vann.

Som tur var har en viss person lärt mej en hel del om tennis under det senaste året. Om hur man får poäng, hur man servar och allt annat man kan tänkas behöva veta. Därför kunde jag nästan hänga med i allt som hände - så det var inte alls tokig måndagsunderhållning. Jag har också spelat en hel del tennis själv under året och måste säga att det är en rätt kul sport om än svår, väldigt svår. Nu blev man nästan liksom lite sugen att spela igen!


Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine