×
Nytt år och plättkalas

Nytt år och plättkalas

Nu är julen och chokladskafferiet slut och det är dags att börja ta tag i vardagen så småningom. Idag sitter jag med syster och funderar på livet. Jag gav inga nyårslöften men känner ändå att jag måste sätt upp några nya mål för 2016.. kanske typ våga lite mer, för jag har gått och blivit lite för bekväm. 

Jullovet har varit alldeles fyllt av olika besök till släktens julbord, timmar framför tv:n, leka med julklappar och däremellan har det inte hänt ett skvatt. Precis som det skall vara kan man väl summera det och nu har jag tagit det så lugnt i flera dagar att det pirrar och sprätter och jag måste få sätta igång med 2016.

Jag har också hunnit med ett par födelsedags kalas, bland annat systers pannkaksparty. Där fick man ta en liten hög med plättar och sedan ösa på med sötsaker såsom sylt, lönnsirap, mini marshmallows, blåbär och grädde - eller så kunde man göra en salt variant med ost, skinka och bacon. Jag tyckte det var ett utmärkt koncept och tänker göra lika fast tvärtom när jag fyller år!




Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine