×
12 glimtar av Italien

12 glimtar av Italien

Sådant man lite, lite kan längta tillbaka till. Typ Italien.

I slutet på sommaren tog jag och min kompis en vecka semester här. Jag visade aldrig desto mer bilder då. Det är ju lite jobbigt att redigera när man just kommit hem + då minns jag landet så bra att jag inte ens orkar kolla vad jag fotat.

Just idag känner jag dock att det är hög tid att längta tillbaka.

Längta lite efter gassande sol och svala klänningar. Blå himmel och färggranna fasader.


Längta efter kristallklart hav och en ny smak på glassen varje dag.

Längta efter båtutflykter, promenader längs kullerstensgator och upptäcktsfärd i blomstrande parker.

Längta efter espresso. Ne nu luras jag allt. Man kunde lika bra ha ätit kaffepulver direkt ur paketet för espresso går ju inte att njuta av? Trots det drack jag en liten kopp varje dag med, om möjlig, en liten skvätt mjölk. Det kändes som att blir serverd ur en dockservis och jag ville så gärna tycka om det men... nej. Om det är något jag är alldeles nöjd med hemma så är det kaffet.

Och fast jag längtar tillbaka, så vill jag egentligen inte vara någon annanstans än i det finfina vinter Finland just nu!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine