×
Loppis skattjakt

Loppis skattjakt


Letar du efter något särskilt på loppis just nu? Själv försöker jag mest hitta grejer till vår nya lägenhet och en del saker på inköpslistan är rätt specifika, som exempelvis en hållare för hushållspapper och en skål till lök. Det är en lista med saker vi faktist "behöver" (ok man kan leva utan en hållare för papper osv. men det skulle se snyggt ut). Sedan har jag en till lista och där hittar vi mer obehövliga men ack så fina loppis skatter. Där finns just nu tre material/färger:

#1 Silver. Näe, inte äkta silver utan jag tänkte mer på färgen. Som den här matta, silvriga pajformen ovan. Det var inte direkt något jag letade efter men när jag hittade den på loppis var det självklart - här skall bakas äppelpaj! Jag funderade länge om det faktist något att baka i eller kanske fälgar till ett bildäck, hehh? Kom fram till att jag bakar i den i vilket fall som och nu skulle jag gärna fynda fler silvriga ting. Kanske en till pajform att tända ljus i eller en fin fruktskål att ha framme...

#2 Glas. Jag bunkrar upp med genomskinliga glaskrukor i alla dess former, för jag älskar att plantera så att man ser jorden (det är visst inte så bra för växterna, speciellt inte om rötterna kikar fram för då får plantan spunk.. men ännu mår alla plantor bra så de får växa såhär tillsvidare). Det har även börjat bli rätt stilrent här hemma nu med alla blommor i samma slags krukor.

Inte fyndar jag bara glas till blommorna utan allt jag kommer åt - gärna små koppar, kannor, skålar, flaskor, muggar och dricksglas likaså. Tänker mej att alla dricksglas kommer väl till användning för smoothies man vill styla till och så.

#3 Brunglaserat porslin. Köpte hem två av Arabias små, brunglaserade kaffekoppar till foto rekvisita (Ulla Procopé, modell 'Ruska'). Visste inte om de var asfula eller helt underbara - har kommit fram till det senare och nu skulle jag gärna fynda hela servisen. Hittills har jag bara köpt mej två koppar till, de är inte särskilt dyra och finns i massor på loppisarna här omkring så det är inget omöjligt att samla på sej fler.

Jag har inte bara fastnat för 'Ruska' utan för allt utav brun sten/porslin, hittade en brun skål i samma slags stil och ett annat kärl med lock. Tycker de ser söta ut tillsammans och funderar nu var de skall stå.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine