×
Dekorera julklappar, 3 tips ➝

Dekorera julklappar, 3 tips ➝






1. Tomteskägg

Det här är nog kanske favorit paketdekorationen i år. Dessa kommer jag ge åt två små gossar som själva får klä ut sej till tomtar på julafton.. om de har tid i allt paketöppnande vill säga.

➝ Rita en mall på tomteskägg, gärna på ett lite tjockare vitt papper, och klipp ut. Fäst ett snöre i båda ändor och knyt runt (försök få det att hållas med en liten rosett, så att det är lätt att få loss och knyta runt huvvet).  

2. Fotografier

Med bilder fixar du till dina presenter stilrent och snyggt. De här paketen passar åt alla, små som stora. Fotografierna kan du ha som dekoration eller också använda som kort - skriv ditt julrim på baksidan vettja!





➝ Fixa till ett dokument med bilder på vintriga motiv / den som skall få presenten / gulliga djur. Printa sedan ut motiven i lagom storlek för dina paket, gärna på ett lite tjockare papper. Klipp ut och fäst bilderna med dubbelhäftande tejp eller lite papperslim. Knyt ett snöre runt och stick in en liten grankvist!







3. Etiketter

"God Jul" etiketterna visade jag i förra inlägget och så här använde jag dem sedan ➝ 


De ursöta cyklande djuren har jag köpt från en liten pappersbutik i Helsingfors en gång. De kanske inte är super "juliga" men för söta för att inte pynta med ändå.


2 kommentarer

  1. Så fint! Älskar de sista mest, så gulliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihhi jaa! Älskar dem med - så synd att jag snart använt upp allihopa :´(

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine