×
DIY:  lingonris

DIY: lingonris


Igår lussade vi på jobbet, fy så mysigt och uppskattat det blev. Jag var stjärngosse. På kvällen gick jag och killen in till stadshuset för att se stadens lucia. Vi kom lite för sent men fick i alla fall se en skymt av henne och lyssna till en julsång eller två. 


Annars då.. Jo, en sak jag inte gillar med att bo i stad är att man inte så lätt som på landet kan hämta in lite granris, lingonris, en pinne eller tallkottar. Ibland behöver man ju liksom sådant. Igår blev jag dock illa tvungen, jag ville pynta med lite lingonris. Så jag kikade över axeln, slet upp lite ris under promenaden och tryckte ner i kånken.


Jag ville nämligen rama in lingonris såhär som ovan. För att göra det behöver du två likadana tavelramar, placera ditt föremål (som måste vara rätt platt) på den ena ramen och ta försiktigt glaset ur den andra tavelramen och placera över. Knixa fast och så var det klart!


Lite lingonris blev över och det ställde jag i två små glasvaser. Glá onsdag!

2 kommentarer

  1. Snyggt! Älskar att ha dubbelglas i ramar, så himla fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är ju superfint! Första gången jag fixade något i dubbelglas men kommer nog rama in något nytt efter jul :D

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine