×
Glass med avokado & kokos

Glass med avokado & kokos

Glass med avokado & kokos
Vad har hänt sedan sist? Jo, jag har gått och klippt pannlugg och trivs riktigt bra. Då har jag i och för sej bara haft luggen i några timmar ännu, men det kunde ju ha blivit katastrof från början. För övrigt är himlen är blå och solen skiner! Kanske, kanske blir det varmare här snart. Jag hoppas i alla fall att värmen hinner hit tills kvällen eftersom jag skall ut och grilla, vi skall skaffa engångsgrill och slänga på allt gott man kan tänka sej ♥. Men nu ska vi kika närmare på det jag egentligen hade att säga idag, jag tänkte nämligen tipsa om en glass med avokado & kokos.

Det blev för mej en helt ny glassmak, som är riktigt len och mjuk. Jag gillar när man blandar ner saker som inte känns helt självklart, för jag förknippar i alla fall inte avokado med glass i första hand. Avokadon gjorde dock glassen riktigt krämig och gav den en ljuvlig grön färg. Kokos i sin tur gör ju allting bättre, men om man inte gillar det går det nog minst lika bra att byta ut mot t.ex. choklad.

Glass med avokado & kokos
Glass med avokado & kokos

Glass med avokado & kokos


Du behöver:


2-3 (500g) Avokado

1 knippe citronmeliss

2 dl grädde

1 burk kondenserad mjölk

1 dl kokosflingor (+lite till dekoration)

1/2 lime

Gör såhär:


Gröp fruktköttet ur avokadon och mixa tillsammans med en nypa citronmeliss till en slät puré. Vispa grädden fluffigt och tillsätt den kondenserade mjölken. Rör ner avokado purén, limesaft och kokosflingor med grädden, häll över i en frystålig form (ex. brödform). Strö över lite kokosflingor som dekoration och ställ sedan glassmeten i frysen i minst åtta timmar. Skopa upp den färdiga glassen i en strut och dekorera med citronmeliss <3

Glass med avokado & kokos


Liknande inlägg:



SparaSpara

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine