×
Miljövänlig sminkborttagning med egna bomullsrondeller

Miljövänlig sminkborttagning med egna bomullsrondeller



Hej där! Hur är läget med dej idag? Jag känner en liten rastlöshet komma krypandes och hela jag vill bara vara ute och lapa som och åka på äventyr. Som tur är skall jag snart sätt mej på cykeln för dagens träningspass (jag tränar för att vara med i ett cykellopp i sommar, även om jag aldrig riktigt gillar att cykla är det faktiskt riktigt riktigt roligt just nu!)





Men, idag tänkte jag egentligen ta och tipsa om miljövänliga bomullsrondeller som går att använda om och om igen, så bra! Varför använda engångsartiklar till att tvätta bort sminket när man kan använda mycket sötare tvättlappar lika lätt? Hos Matildigt stötte jag på idén om virkade bomullsrondeller i början på året och tyckte tipset var smart, därför sparade jag det i en inspirationsmapp för att inte glömma.  I samma veva som jag sparat tipset så närmade sej min födelsedag, och eftersom mitt tålamod är ett minne blott när det kommer till att virka så passade jag på att önska ett par färgglada fyrkanter i födelsedagspresent av mamma.



Och kära mor uppfyllde min önskan! Hon hade gjort dem i söta pastelliga färger och virkat en vit liten spets runtom. Till dem fick jag också en liten påse att förvara / tvätta dem i. Nu har jag testat tvättlapparna ett bra tag och har inget att klaga på. Så fort jag använt upp alla slänger jag dem i tvättmaskin och sedan är det bara att använda igen. Enda nackdelen är lathet och därför skall jag önska ett par lappar till så att jag inte behöver tvätta lika ofta, ehh.

Ps. kolla in månadens Monthly Makers tema hos Beatrice.

4 kommentarer

  1. ÅH! Har pinnat en massa små pads som jag tänkt göra också! Så himla fint och smart!

    SvaraRadera
  2. Men så söta! Och va smart. Bättre för miljön och mycket roligare att använda. Det tipset ska jag spara. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst är de gulliga! + så praktiska och bra på alla vis. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Vad kul, de rekommenderas varmt så du ska absolut göra egna! :)

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine