×
Monthly makers inspiration: något jag aldrig testat

Monthly makers inspiration: något jag aldrig testat

Ny månad och nytt Monthly Makers tema! Denna månad är det ju jag som är värd och du kan kolla in detta inlägg för att läsa mer. Jag tycker månadens tema, vilket är "något jag aldrig testat, är lite utmanande med samtidigt spännande och inspirerande. Temat går att tolka fritt men går ändå lite utanför bekvämlighets zonen, eller var tycker du? Det första jag börjar tänka på är att testa en helt ny teknik, som att pröva på keramik eller att svetsa haha. Men det går lika bra att testa att göra något man kan på ett nytt sätt... Nedan hittar du några ideér jag har kring temat och kolla in Monthly Makers Pinterest för maxad inspiration!

the glassberg - inspiration juli

1.  Pasta alphabet ▸ Dnilva




Jag nämnde tidigare att jag aldrig (för eget bruk) illustrerat en A3:a och fört den till tryck. Anna Maria däremot har gjort en super snygg bokstavs tavla, med ett litet, litet pasta alfabet! Den är så snygg och skulle vara fin att hänga upp i köket. Tavlan gjorde hon under monthly makers tema "bokstäver och ord", kolla in samlingsinlägget för ännu mera inspiration vetjja!



2. Provrörsvas i betong ▸ Mikaela Puranen




En grej jag har testat men inte tillräckligt mycket är betong och just nu är jag sugen på att gjuta ett litet bord eller kanske en vas. Gärna skulle jag fixa Mikaelas fina provrörsvas i betong som hon gjorde under Monthly Makers tema växter. Hos henne hittar du även massor av betongtips, t.ex. nybörjarens stora guide till betonggjutning, så det finns ingen ursäkt att inte börja gjuta! Men om det inte lockar kanske du hittar något annat du inte testat under Monthly Makers samlingsinlägg växter.



3. Klä dina egna knappar ▸ Fredrika på vinden




En grej jag testade på i våras som jag aldrig gjort förut var att klä in knappar. Jag skulle göra några dynor till balkongen och ville att knapparna skulle matcha, då tog jag Fredrikas sy guide till hjälp och vips hade jag gjort något nytt! För mer sypepp kolla in Fredrikas "sytips och guider" eller Monthly Makers samlingsinlägg tyg!



4. Baby gym ▸ Atilio




Ett material jag inte alls är bekväm att jobba med är trä, men jag skulle så gärna lära mej mer. För kan man snickra lite så kan man bygga så sjukt snygga saker till hemmet. Till exempel ett baby gym att ge bort, en liten hylla för prylar eller ett nytt och fint  nattduksbord. Kolla in Monthly Makers samlingsinlägg trä för mera inspiration!




Vi som driver Monthly Makers 2017 är  Alicia,  Beatrice ,  Elsa,  Emilia,  Fredrika,  Jessica,  Johanna,  Julia,  Mikaela,  Ruth ,  Stina  och  Wilda. Mer av oss hittar du på FacebookInstagramPinterest,   webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!


SparaSpara

2 kommentarer

  1. Åh vilket fint och inspirerande inlägg! Blir sugen på att testa allt ju!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Ja det finns så mycket man kunde testa på ju, svårt att bestämma sej för vad :D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine