×
Monthly Makers Juli

Monthly Makers Juli

monthly makers juli omslagsbild
Jag måste börja detta inlägg med hur svårt det har varit för mej att skriva "Juli", per automatik trillar ett a in på slutet. Så ursäkta på förhand ifall det står monthly makers julia någonstans heh... Det är alltså jag, Julia, som är värd i Juli passande nog. Med det sagt är det dags för mej att presentera Monthly Makers tema denna månad!

För att inte dra ut på spänningen ska jag nu avslöja att temat är *trumvirvel* "något jag aldrig testat".

the glassberg - ställning för vykort


Något jag aldrig testat? Min spontana tanke var att jag testat allt - för jag har målat, spikat, virkat och allt där emellan. Som tur var kom jag snabbt på att jag tänkte alldeles för stort, jag måste tänka mindre och mer specifikt... för visst har jag testat betong, men aldrig gjutit ett bord. Visst har jag testat att snickra, men aldrig prövat att bygga en hylla. Visst har jag testat att sy, men aldrig gjort en långärmad tröja... jag har heller aldrig tapetserat en möbel, illustrerat en A3:a, fixat en sänggavel eller stickat ett par strumpor - men jag är allt sugen på att testa. Vad har du aldrig skapat som du gärna skulle pröva på?

När det kommer till att testa något nytt går det att vrida på så många olika vis. Du kan testa en helt ny teknik, men du kan också pröva att göra något du kan utan och innan på ett helt nytt sätt. Du kan göra något i en ny färg, i ett nytt material eller kanske på ett nytt ställe!

monthly makers juli - något jag aldrig testat

Gör något du aldrig testat:


▸ skapa med en ny teknik
▸ skapa i ett ovanligt material
▸ skapa på en ny plats
▸ skapa i ett annat land
▸ skapa på ett annorlunda sätt
▸ skapa med ett nytt verktyg
▸ skapa med en vän
▸ skapa något på en kurs
▸ skapa något för Monthly Makers (ifall du aldrig testat det!)

...plötslig har du gjort något du aldrig testat. Då är det bara att fota, dela och länka i mitt bidrag mellan 20-28:e juli!

monthly makers - så här går det till
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2017 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. Därför att det kan underlätta med ett inspirationsord att utgå ifrån, det är roligare att skapa i grupp och det är utvecklande att visa upp och ta del av andras alster och tankar. Du är med på de teman, förutsättningar och i den utsträckning du vill.

Så här går det till:


1. Skapa något på temat "något jag aldrig testat" och posta det i sociala medier (blogg, Instagram eller liknande). Du är fri att tolka temat hur du vill. Våra enda regler är att ditt bidrag ska vara gjort av dig själv, skapat samma månad som temat är aktuellt och att du skriver att du deltar i Monthly Makers utmaning. Länka till detta inlägg (@MonthlyMakers på Instagram) och tagga gärna #monthlymakers.

2. Håll utkik på min blogg den 20/7, när mitt bidrag dyker upp kommenterar du inlägget med en länk till ditt eget. Senast den 28/7 behöver jag ditt bidrag.

3. Jag sammanställer allt vi har gjort tillsammans den 31.7 och lämnar sen över värdskapet inför nästa månad.


Följ oss på Facebook för att enkelt hänga med i tema- och värdskiften, få information om nyheter och event, samt ta del av ännu mer kreativ inspiration! Vi finns också på Instagram, Pinterest, webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers.

Vi som driver Monthly Makers 2017 är  Alicia,  Beatrice ,  Elsa,  Emilia,  Fredrika,  Jessica,  Johanna,  Julia,  Mikaela,  Ruth ,  Stina  och  Wilda. Mer av oss hittar du på FacebookInstagramPinterest,   webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!


SparaSpara

7 kommentarer

  1. Så fint presenterat, Julia, och så spännande att ha dig som värd för just detta tema! Tycker du öppnar upp och bjuder in för inspiration på ett så bra sätt. Det ska bli väldigt kul att se vad vi får ihop som vi inte gjort förr! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Alicia, vad kul! Det ska verkligen bli spännande att se hur alla tolkar detta tema :D

    SvaraRadera
  3. Gud vilket spännande ämne! Ser verkligen fram emot det här. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det! Utmanande och kul :) kramar!

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint presenterat! Dina tankar öppnar verkligen upp tankarna och ger så mycket inspiration! Och haha skrattade högt åt det där med juli och Julia, eftersom jag själv tänkte på det för någon dag sen :)

    SvaraRadera
  6. Tack Wilda! Vad bra, jag vill verkligen att man ska se hur lätt detta tema kan vara - för själv tycker jag det var super svårt till en början. Hehe, passande nog fick jag juli ;D

    SvaraRadera
  7. Hei, da har jeg også tatt utfordringen ¨gjøre noe jeg aldri har gjort før, og her er resultatet: https://viltogvakkert.blogspot.no/2017/07/hvordan-gar-du-monthly-makers-juli.html

    Kjempebra presentasjon du har lagt ut!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine