×
Utflykt till en favorit plats

Utflykt till en favorit plats

the glassberg - utflykt till Sveaborg. Mås på bild.the glassberg - utflykt till Sveaborg. Syrener på bild.
För någon vecka sedan, under vår lilla roadtrip till Helsingfors, hann vi inte bara med examensceremoni utan också med en liten utflykt till en av mina favorit platser. Det var en utflykt som jag lovade att berätta lite mer om och den gick såklart till Sveaborg! Under båtfärden dit seglade en mås några meter ovanför våra huvuden, den ser du på bilden högst upp.. en liten pojke i närheten åt nämligen glass och någon blev visst sugen.

the glassberg - Kullar på Sveaborg.Sveaborg
Väl framme traskade vi runt och kikade på havet, på kanoner och på kullar - sådär som man gör på Sveaborg. Solen sken och den lilla ö:n var lika vacker som alltid. Vi tog en liten paus på en klippa och vilade fötterna. Jag skulle ta en bild på killen när han satt där så fint och njöt, synd bara att fotomotivet inte kunde sitta stilla tills bilden var knäppt.

fönsterglugg
Vi gick också på upptäcktsfärd genom gömda, mörka gångar och hoppade ut genom en fönsterglugg för att se vad som fanns på andra sidan. Där fick vi sällskap av en turist som letade efter någon sevärdhet på ö:n, jag tyckte det blev lite väl trångt i fönstergluggen, så jag hoppade ut och dokumenterade diskussionen istället.

kulle med gula blommormås
Vi strosade runt en timme till eller två, tills fötterna var så trötta att det var dags att hoppa på färjan tillbaka igen.

sten murprästkrage i handen
Det var en väldigt mysig sommardag, ja mysigare får man leta efter. Hoppas jag hinner med massvis av sådana här små sommaräventyr ännu! Vad är det somrigaste du gjort hittills?

 

Flera utflykter till Sveaborg:

4 kommentarer

  1. Vilken fin dag! Mitt somrigaste ögonblick hittills var nog att simma länge länge i ett kalkbrott med alldeles turkost vatten och yttepyttesmå grodor som solade vid strandkanten.

    SvaraRadera
  2. Åh hjälp vad fina bilder! :D Så vacker plats! Jag har vandrat längs en smal stig i en skog och kommit ut på klippor ovanför havet där jag sen badade. DET var somrigt! Trivs på min tågluff längs Västkusten :D

    SvaraRadera
  3. tack ska du ha! åh, att tågluffa låter så underbart kul! och att bada i havet likaså <33

    SvaraRadera
  4. turkost vatten WOW, blir lite avis! Det låter verkligen somrigt och vad mysigt med mini grodor, de brukar vara så söta när de är yttepyttesmå!!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine