×
Monthly Makers inspiration: Kläder

Monthly Makers inspiration: Kläder

Ny månad och nytt Monthly Makers tema, jihoo. Denna månad är det Elsa som är värd och du kan kolla in detta inlägg för att läsa mer. Jag tycker månadens tema "kläder" känns kul, eftersom jag har tänkt plocka fram symaskinen. En maskin som jag gillar, men som inte allt för ofta används. Att sy kan både vara lätt och utmanande, helt beroende på hurudant projekt man tar sej an. Själv vill jag att mina projekt skall vara detaljerade och helst vill jag göra mina mönster själv. Ännu är jag inte riktigt 100 på vad jag skall skapa denna månad, är du? Nedan hittar du i alla fall några ideér jag har kring temat, bl.a. sy i läder, göra eget mönster, pimpa skor och brodera på kläder. Kolla också in Monthly Makers Pinterest för maxad inspiration!

inspirations bild


1.  Tips för att sy i läder ▸ A Beautiful Mess

Många av mina sy-projekt har jag gjort i konstläder, eftersom det är ett så roligt och snällt material att sy av. Kanterna behöver inga sicksack sömmar och tyget hålls rakt och snyggt när du klipper. Nu vet jag inte om en väska är kläder? Men det är väl ändå rätt nära, iaf är jag själv sugen på att fixa och sy något av just läder - frågan är bara vad! När man ändå håller på att sy kan man lika bra rita sitt eget mönster, kolla in Fredrikas guide "rita eget mönster" för att få lite hjälp på vägen.

2. Brodera på kläder ▸ Johanna Montell

En sak jag så länge velat testa men som jag inte tagit itu med är att brodera på kläder! Se bara vilken snygg t-skjorta Johanna gjorde när hon uppgraderade ett secondhand fynd. Eller, så kikar du in Alicias underbara, broderier på alla möjliga kläder - den med en koltrast är t.ex. en av mina favoriter. Så snyggt!

3. Få dina skor att glittra ▸ Annika Bäckström

Det skulle vara grymt att fixa egna skor under detta tema! Jag har en gång broderat på ett par tygskor, ett mönster i rött och blått. Skorna blev riktigt snygga men av någon anledning använde jag dem aldrig.. skulle därför vilja ge skor en ny chans! Kanske ett par glittriga ballerinor så som Annika gjort.. eller så ett par snygga innetofflor som dessa.

4. Sick zack klädhängare ▸ Almost makers perfekt

När det kommer till tema kläder behöver man inte bara tänka tyg. Istället kan du ta fram hammare och spik och t.ex. fixa en snygg klädhängare. Möjligheterna är många och det ska bli så kul att se vad just du hittar på!


Vi som driver Monthly Makers 2017 är  Alicia,  Beatrice ,  Elsa,  Emilia,  Fredrika,  Jessica,  Johanna,  Julia,  Mikaela,  Ruth ,  Stina  och  Wilda. Mer av oss hittar du på FacebookInstagramPinterest,   webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine