×
bästa värsta loppisfynden

bästa värsta loppisfynden

På loppis ser jag massor av underbara ting. Ibland händer det sej att jag ser en grej som jag inte kan bestämma mej för om det är det finaste eller det fulaste jag sett + om det är något jag behöver eller något som kommer samla damm. I de fallen, där det handlar om de bästa/värsta fynden, brukar jag köpa hem grejen med mottot "jag säljer den igen om jag ångrar mej". Dessa fynd, som kunde ha blivit de värsta, slutar ofta med att vara de bästa...
två citron formade fat
På ett litet, litet loppis fick jag syn på två, små citronfat. Vid första ögonkastet kunde jag inte avgöra om de var fina eller fula. Jag fick gå några varv förbi och snegla innan jag kom fram till att jag köper hem och funderar vad jag tycker. Loppisen tog bara betalt kontant och jag hade inte en ynka euro på mej, så min loppiskompanjon för dagen fick betala. Tack igen.
två citron formade fat
Nu är de hemma och det här är nog det gulligaste jag släpat hem! Faten skall användas som väggprydnad / till att sätta te-påsen på / som ljus assiett... Ja, det är inte bestämt, så vi får se. Nödvändig sak att ha hur som.
prickig skjorta
När jag ögnade igenom klädhyllan på ett loppis i närheten fastnade mina ögon på en rödprickig sak, jag tog fram den och vred och vände en aning. Det var en prickig skjorta, storleken var fel och formen likaså, men jag hade lite bråttom den dagen så skjortan fick följa med hem utan att jag provat. Väl hemma visade det säg att nummern och formen var just fel... men det som är bra när man köper ett plagg mest pga tyget är att man kan klippa sönder och sy något nytt. Nu ligger skjortan i tygskåpet, bland flera andra av mina favorittyger och väntar på en remake! T.ex. är det rödprickiga innertyget i ena  kaninväskan en bit av en kjol.
verktygslåda i trä
På en loppisrunda med mamma fick jag en gång syn på två, små verktygslådor i trä. Det är något med miniatyrer som inte går att motstå. Jag förhandlade med mej själv, "är det här något jag behöver?" och svaret blev nej. Likväl köpte jag med dem hem. Nu förvarar jag trådrullar och knappar i lådorna och tycker att det är världens gulligaste grej. Kan hända att jag ännu målar om dem i en pastellig färg. Tröttnar jag får det bli en julklapp åt en småtting!

4 kommentarer

  1. Åh jag kan verkligen känna igen det där. Är ibland jättesvårt att avgöra om något är supermegafint eller egentligen helt gräsligt? Jag tycker mig också vara usel på att veta vad som passar bra tillsammans och om det är något som passar bra in med allt annat man har hemma, haha. Men det är det som är så bra med loppis, det är inte jättedyrt - så det värsta man kan göra är att behöva sälja bort det igen :)

    SvaraRadera
  2. Ja preciis! Har samma problem med vad som funkar tillsammans och passar in hemma, jag har fullt av små prylar som gör det rätt rörigt - borde fynda möbler ett tag hahh. Men som sagt, man får sälja sina fin/fula fynd på nytt om det är något man inte längre vill ha, så bra! :D

    SvaraRadera
  3. Så roligt inlägg! Det här temat skulle jag nog också kunna skriva en del på :'D Inspirerande koncept, och kul att få ta del av din bästa/värsta fångst!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du gillar! och bra att jag inte är ensam! ;D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine