×
DIY: fotoalbum för minnen

DIY: fotoalbum för minnen

Här kommer en uppdatering av ett inlägg från 2012, tycker det är ett lika bra diy nu som då (blev liite gryniga bilder när jag förstorade dem en del, men det kan man väl leva med). Ganska lagom med ett foto diy också när Monthly Makers tema denna månad är just fotografi! Håll till godo:
fotoalbum för minnen
vit bil på torr jord
När man fått vara med på en oförglömlig resa vill man verkligen inte glömma bort den! Helst vill man minnas allt. Varenda liten detalj, varje upplevelse, varje ögonblick.
fotoalbum för minnen
elefant i indien
2011, precis efter julafton fick jag chansen att flyga till Indien. Där fick jag se elefanter, palmer och massvis med färggranna hus. Jag fick smaka stark mat, känna på värmen och simma bland höga vågor. Jag fick också uppleva en helt ny kultur och se massvis (då menar jag verkligen massor;) med nya människor.

Jag skulle nog kunna sitta i flera timmar och berätta om Indien, men nu var det inte det som var tanken. Istället tänkte jag ge ett tips på hur man kan spara sina rese-minnen på ett roligt och finurligt sätt. Fotoalbum i all ära, men detta är snäppet bättre. I detta album är sidorna gjorda av kuvert, där du kan spara flygbiljetter, pengar, vykort eller vad än du tog med dej hem från resan.
fotografi på palmer

Gör ditt eget fotoalbum för minnen:


Du behöver: 7 kuvert, stadigt papper till pärmen, snöre, sax, lim, fotografier och minnen från din resa.

Gör så här: Börja med att göra två hål i varje kuvert, använd en hålstans. Klipp till pärmen lite större än kuverten och vik dubbelt, gör två hål även här. Trä ett snöre genom hålen och knyt. Sedan är det bara att låta fantasin flöda. Limma in fotografier på varje sida, dekorera, måla och limma…
fotoalbum för minnen
indien
Fyll sedan varje kuvert med minnen. Jag satt flygbiljetter, kartor, indiska pengar och programblad i albumet. Själv kan du stoppa ner det du sparat från din egen resa, något som du anser vara roligt att minnas.
fotoalbum för minnen
I det här albumet ryms inte så värst många bilder, det får man ha vanliga album till. Själv valde jag ut några favorit foton här som jag klistrade in. Ibland hade bilden något med ett minne i kuverten att göra ibland inte. Det här albumet är mest till för detaljer, för alla minnen man vill spara. Så att man kan ha alla småsaker samlade på ett ställe.
tre apor
Jag är så otroligt glad att jag fick chansen att se Indien och ibland kan jag knappt förstå att det är sant. Nu har jag i alla fall ett album med minnen när längtan tillbaka blir allt för stor.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine