×
Monthly Makers foto - pappersillustration

Monthly Makers foto - pappersillustration

Monthly Makers foto - pappersillustration
Nu kan man börja lämna in månadens Monthly Makers bidrag som denna gång skall skapas under tema foto! Delta genom att länka ditt bidrag hos Johanna.

Under detta tema bestämde jag mej snabbt för att jag ville göra en pappersillustration, jag tvekade både en och två gånger om det passar sej under tema fotografi? Tillslut bestämde jag mej för att det funkar hur bra som helst under detta tema, eftersom en illustration som denna kräver att man använder en kamera. I alla fall när man gör figurer i 3D (jag gjorde en platt illustration också som gick att scanna in, men den får du se en ny gång).
Monthly Makers foto - pappersillustration
Jag klistrade ihop lite ett och annat, men det slutade med en höstig bild med en tekopp och löv. Att fixa motiv i papper var inte alls så lätt som jag hade tänkt mej. Har sett så sjukt snygga bilder på instgram, t.ex. hos @malinkoort, @backtopoetry, @hattienewman (följ tips) men jag kom inte alls i närheten av av deras bilder... Kul var det i alla fall att klippa och klistra, så en och annan pappersillustration kanske dyker upp hos mej i framtiden också!
Monthly Makers foto - pappersillustration

Gör en pappersillustration, m.h.a. kamera:


Du behöver: 
→ papper i olika färger, sax, papperslim, A3:a till bakgrund, kamera

Gör så här:
Planera din illustration: skall du göra en ananas, en girlang, en glad gubbe, en stor växt eller alltihop? Rita en snabb skiss på din ide som du kan utgå ifrån. Klipp ut alla delar du behöver i papper och klistra ihop figurerna. Rada ut figurerna på en bakgrund, t.ex. en A3:a eller ett ännu större papper. Se till att du har bra med ljus och fotografera! Klart.
Monthly Makers foto - pappersillustration
Monthly Makers är utmaningen för dej som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2017 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dej att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I augusti är temat kläder och Johanna är värd. Kommentera hennes inlägg med en länk till ditt bidrag senast den 28/10 för att vara med. Mer inspiration hittar du på temats Pinterestboard!

Vi som driver Monthly Makers 2017 är  Alicia,  Beatrice ,  Elsa,  Emilia,  Fredrika,  Jessica,  Johanna,  Julia,  Mikaela,  Ruth ,  Stina  och  Wilda. Mer av oss hittar du på FacebookInstagramPinterest,   webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!

12 kommentarer

  1. Så fint och vilken rolig tematolkning! Jag blev sugen på att låta mina elever bygga olika delar till en gemensam pappersillustration - så kul idé :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Man kunde bygga hur coola bilder som helst med gemensamma krafter, för det tar rätt lång tid att fixa enskilda grejer :D

    SvaraRadera
  3. Joooo jag tycker visst då att dina bilder blev på pricken lika bra som de du länkade! Det är ju din tolkning och din stil! Tepåsarna är helt ljuvliga! Skulle vara fina att ha som etiketter på presenter eller liknande!

    SvaraRadera
  4. Herleg med så mange detaljar, og så smått! Stilig! Haustemning er det i alle fall :)

    SvaraRadera
  5. men hallå det blev ju jättebra! Och jag håller med Emilia, tepåsarna är ursöta och skulle göra sig fina på presenter!

    SvaraRadera
  6. men tack, vad glad jag blir - är väl svårare att gilla sina egna påhitt, så lätt att vara självkritisk! Kul idé med present etikett alltså, får klura vidare på det :D

    SvaraRadera
  7. Tack! Mycket pilligt att klippa ut alla detaljer, men kul också :D

    SvaraRadera
  8. tack ska du haa! är så lätt att vara självkritisk som sagt, får öva på att vara nöjd med det jag gör :D Verkligen kul idé, måste klura på den!

    SvaraRadera
  9. Å jisses så fint! Jag älskar tekniken du använt :) Känns som en trend som vi kanske snart får se mer av :)

    SvaraRadera
  10. men tack! Vad kul, ja mitt i allt blir det nya trenden :D

    SvaraRadera
  11. Alltså din påhittighet gör mig alltid på gott humör! Verkligen roligt och får mig att tänka utanför boxen. Så fint! Och vilken talang att få till pappersfigurerna! :D

    SvaraRadera
  12. Dina komentarer gör mej på gott humör :D ja det är rätt klurigt att fixa i papper, hade inte allts väntat mej att de skulle vara så svårt.. men det är väl bara att öva!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine