×
Bröllopsinbjudan!

Bröllopsinbjudan!

Bröllopsinbjudningar och rosa kuvert på ljusrosa bakgrund

Äntligen får jag visa upp vad jag och syrran knåpade ihop som inbjudningskort till hennes bröllop!
En bröllopsinbjudan och ett rosa kuvert på ljusrosa bakgrund
Allt började med en liten skiss, illustrationen på framsidan är alltså syrrans alster. Hon gillar att teckna och därför ville vi få med hennes stil. Det var min uppgift att vektorisera skissen och fixa deras namn under i en lite snirklig font. Tycker det blev riktigt gulligt.

Insidan börjar med "Välkommen på vårt vinterbröllop" i samma font som på framsidan, sedan kommer en del info om dagen. Jag skulle gärna visa upp men ids inte bjuda in hela världen till ett bröllop som inte är mitt... och blurrar jag ut texten, ja då finns det ju inte längre något att se.
Bröllopsinbjudningar och rosa kuvert på ljusrosa bakgrund
&-tecknet ville syrran ha med på ett hörn, en detalj som hängt med sedan deras förlovning. Vi fick inte in det i själva inbjudan först, så jag föreslog att vi gör klistermärken. De visade jag upp redan tidigare (Bröllopsfix &-klistermärken) och det är alltså här de används, som en liten detalj på kuverten. Tycker klistrisarna är så söta och ger det lilla extra! Nu slutade det med att & hamnade på baksidan av vykorten också, men det kunde inte bli för många.
Bröllopsinbjudningar och rosa kuvert på ljusrosa bakgrund
I och med att inbjudningskorten bara går i svart och vitt ville vi få in färg på annat vis. Därför beställde vi efter chockrosa, fyrkantiga kuvert som piggar upp! Så underbar färg.
En bröllopsinbjudan och många rosa kuvert i bakgrunden
Älskar helheten av vitt, svart, rosa och klistermärken till det. Perfekt!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine