×
Choklad till farsdag (freebie)

Choklad till farsdag (freebie)

EDIT: HAHAH choklad till "väldens" bästa far.. Hur kunde detta tyrkfel gå förbi. Bilderna får lov att vara kvar med freebien är rättad, du kan nu ge chokladen till världens bästa far!
choklad till farsdag freebie
Sara Woodrow gjorde sådan fin farsdags choklad en gång, så i år ville jag göra samma fast egen. Jag vill ge min far något fint som inte gör mej ruinerad, där det ändå ligger tanke och tid bakom. Då är choklad med egen förpackning den perfekta presenten. Jag gjorde två covers, ett med text och ett med mönster, för att jag vet att choklad uppskattas i vårt hus.

choklad till farsdag freebie
choklad till farsdag freebie
Det ända du behöver för att göra din egen chokladplatta är en befintlig choklad med fint omslagspapper + den nya förpackningen. Jag valde att använda Fazers mörkchoklad, där jag tog bort papperförpackningen så att bara det fina, vågiga omslagspappret lämnade kvar. Sedan printade jag ut min egen design på ett tjockare, vitt, matt papper. På en A4 ryms båda omslagen, därför är det perfekt att ge just två chokladplattor.

choklad till farsdag freebie


Gör din egen choklad till farsdag:

Du behöver: chokladplatta med fint omslagspapper, ny förpackning (du kan ladda ner längst ner i inlägget), lim, sax
Gör såhär: Ta bort orginalförpackningen på chokladen. Printa ut de nya förpackningarna på en a4. Klipp ut båda delarna och vik sedan runt chokladplattan, limma ihop på baksidan.

Du kan ladda ner chokladförpackningarna gratis här (endast för privat bruk).

choklad till farsdag freebie

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine