×
Typsnitt: november

Typsnitt: november

Typsnitt: november, hickory jack

Jag tänkte börja tipsa om fina typsnitt - en del har jag använt flitigt själv under en längre tid, andra är nya fynd. Tanken är att det ska vara ett tips per månad och då typsnitt som är inspirerat av just den månaden, så vi börjar med november. Det fick bli en handskriven månad och först ut är Hickory Jack. En font som är underbar till rubriker och festliga tillfällen, faktist det typsnitt som vi valde till syrrans bröllopsinbjudan. Finns både som regular och light.
Typsnitt: november, Anton
Näst på tur är en snirkligare font, nämligen Anton. Den är inte gratis, men nästan ändå. Tycker den här stilen framhäver november i all sin rätt, speciellt i ljusblått - som en mysig vinterdag på något vis. Jag har verkligen börjat med mina favoriter, eftersom du hittar detta typsnitt uppe i min header!

3 kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine