×
Cheesy julkalender

Cheesy julkalender

Julkalender med hjärtan

En dag ska jag växa upp, men inte idag. Jag snubblade över ett roligt diy: vykort där du kan skrapa fram meddelanden. Jag blev inspirerad och ville testa, allt slutade med att jag hade gjort en julkalender till killen hahh. Man blir aldrig för gammal för en adventskalender, eller hur? Nu får han skrapa fram 24 små meddelanden ända fram till jul.
Julkalender med hjärtan freebie

Gör din egen julkalender:

Du behöver: papper, vit vaxkrita, 1 msk akrylfärg, 1 msk diskmedel
Gör såhär: Printa ut eller rita upp din egen julkalender. Jag printade ut en enkel design med 24 hjärtan. Skriv sedan ett litet meddelande på varje lucka, låt bläcket/färgen torka. Ta vaxkritan och rita över meddelandet, se till att täcka hela luckan. Blanda 1 msk akrylfärg med 1 msk diskmedel, måla sedan över luckan som du täck med krita. Måla 2 varv om det behövs. Låt torka, sedan är det bara att skrapa!
SparaSpara
Julkalender med hjärtan

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine