×
DIY: tofs örhängen

DIY: tofs örhängen

tofs örhängen

Ibland vill man vara lite extra fin. Det ska vara lite glitter och glamour, men istället för att köpa nytt nytt nytt kan man fixa något glamoröst av gamla ting.

Jag fixade tassel örhängen av ett par gamla örhängen + tunn bomullstråd som jag hittade i mina gömmor. Vet inte om det bara är jag som har en hel del örhängen jag aldrig använder.. sådana som finns kvar från långt tillbaka i tiden med muffinsar och djur på. I alla fall, har man gamla örhängen med bra fästen är det här dundertips för att återbruka och göra om! Man kan alltid spara ursprungs örhänget för att att sätta fast det igen eller för att skapa något nytt av det.
tofs örhängen

Gör dina egna tofs örhängen:


Du behöver: Örhänges krokar, 1-2 ringöglor, bomullstråd, kartong, tång

Gör såhär:
1. Ta av allt extra från örhänget du ska använda så att det endast örhänges krokarna lämnar kvar eller så mycket som du vill använda, ta hjälp av en tång. Jag lämnade själv kvar en pärla med en guldögla i var ände.
2. Fixa en tofs genom att tvinna bommulstråd runt en kartongbit, kartongen skall vara lika lång som du vill att tofsen ska vara. Tvinna så många varv du önskar, flera varv = tjockare tofs och färre varv = tunnare tofs. Dra sedan av tofsen från kartongen och knyt om en tråd upptill. Klipp slutligen upp tofsen nedtill och frisera så att den blir jämn och fin.
3. Fäst tofsen i örhänget. Jag gjorde så genom att öppna en ringögla med en tång och sedan dra öglan genom några trådar upptill på tofsen, sedan stängde jag öglan igen. Klart!
tofs örhängen

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine