×
Vår resa - Keynsham och London

Vår resa - Keynsham och London

England Flagga

Hej hej och gott nytt 2018. Från detta krypin har jag haft en rätt lång paus nu, alla inlägg som dök upp efter julafton var tidsinställda för själv åkte jag iväg på resa. När jag väl kom hem från resan var jag inte alls sugen att sitta vid datorn, inte mer än att jobba med några grejer och fixa programblad till syrrans bröllop.

Men igår, en gråmulen söndag var jag redo att ta itu och redigera lite bilder från vår resa till Keynsham och London. Jag hade ju med min kamera, men jag hade faktiskt bara fram den två av tio dagar. Det var så skönt att inte fota allt jag såg, något som jag brukar vara bra på annars. Jag satsade istället på att göra en sekund-video, något som jag gjort de senaste resorna. Tycker det är så kul att ha en liten film att titta på när man kommer hem + att en sådan video kräver minimal ansträngning. Färdig redigerad och allt när man väl är hemma igen.
London fågel
London fågel
Men till själva resan då. Jag och killen hoppade på flyget 27:e december, ett stort och lyxigt ett med film och filtar, så efter en lustig komedi var vi framme. Vi blev hämtade från flygplatsen av min gymnasievän och hennes kille. Hon flyttade till England under hösten och nu var det dags att hälsa på! I deras lägenhet i Keynsham spenderade vi första halvan av resan. Ena dagen for vi in till Bristol, en större stad i närheten. Där gick vi i små söta butiker, åt fish and chips och gick på museum. En annan dag åkte vi in till Bath, en gammal romersk stad. Där strosade vi runt och såg på fina hus, gick också i små söta butiker och åt gott. På nyår kom några bekanta över och så skålade vi först in det finska nyåret och två timmar senare det brittiska. Nyårsdagen gick i lite lugnare tempo men vi hann med en riktigt ordentlig English breakfast med bacon, ägg osv osv. Så mysig start på året!
London vy
Vi hade riktigt fina dagar i Keynsham helt enkelt <3 så lyxigt med någon som tog hand om oss, skämde bort oss med mat, bilturer och allmänt höll koll. Den 2 januari hoppade vi sedan på en buss till London för att spendera resten av resan där. Inte längre någon som visade vägen, men vi hittade fram till vårt hotell tillslut. Vi hade råkat fixa boende i ett finansområde, så vi omgavs av höga höghus och män i kostym. Vi tyckte det mest var lustigt att vi hamnat just där och området var lugnt och skönt så vi kunde inte klaga.
Utsikt från London Eye
Utsikt från London Eye
Utsikt från London Eye
Till London vistelsen hade vi köpt varsin biljett med fyra attraktioner - Madame Tossauds, London Eye, The Dungeon och akvarium. Så vi började varje dag med en riktig turistattraktion. London Eye var rätt kul att testa på, även om jag skakade som ett asplöv. Jag är höjdrädd, men lät inte det hindra mej och så stolt man kan va efteråt. Synd bara att självaste Big Ben höll på att restaureras så han var intäkt i byggställningar, gjorde sej inte så värst bra på bild.

Vi hann också gå till British museum och kolla in alla gamla grejer, men gaah vad det stället är stort. Vi gick längst bland egyptiska statyer och mumier, men också bland grekiska vaser och smycken. Efter några timmar blev dock varje staty den andra lik och allt slutade med att vi faceswappde med statyerna innan vi insåg att det är dags att dra vidare.
London Staty
London Staty
London Staty
Vi hann också med att besöka Buckingham Palace, på vägen dit åt vi våfflor i en park. Som det syns på bilderna fanns det ingen snö, solen var framme en del och det kändes allt som vår när fåglarna kvittrade ännu till. Lyxigt med lite vår mitt i vintern, även om jag längtade lite efter all snö som jag visste att väntade hemma.
Ekorre
Rund Ekorre
Vi gick så väldans mycket de första dagarna och fötterna blev bara tröttare och tröttare tidigare och tidigare på dagen ju fler dagar vi turistade. En kväll fick vi lov att gå på bio för att vila fötterna helt. Sista dagen, då var fötterna pigga igen och vi traskade genom hela Hyde park med våra resväskor. Jag passade på att fånge en rund, liten ekorre på bild. Massor av ekorrar sprang omkring där och satt du dej på huk med ett löv i handen blev de väldigt nyfikna på om det var något gott du kanske skulle bjuda på.
London
London
Det var den resan <3 Det var såå skönt att helt få vila upp sej från vardagen och måsten. Nu var det en vecka sedan vi kom hem och jag börjar väl småningom ha landat igen, men jag saknar äventyren och det lugna tempot från resan. Det är sej likt att en resa gör mej mer res sugen än någonsin så nu får vi se vart det bär av här näst!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine