×
Stickade rävsockor

Stickade rävsockor

Stickade räv sockor

Söndag, så skönt med söndag. Igår var jag och killen totalt förvirrade och var helt säkra på att det var söndag då. Gång på gång fick vi påminna varann om att man inte alls behöver upp stiga upp tidigt imorgon. Därför är det extra lyxigt idag när helgen tydligen ännu inte är slut. Nu måste jag börja med en lång frukost, för bättre sysselsättning en riktig söndag vet jag inte om. Jag hoppas också hinna med något kreativt, vi får se - här kommer i alla fall ett tips till de som gillar att sticka.
Stickade räv sockor orange
Jag har någon gång tidigare nämnt att jag själv inte är någon höjdare på att sticka.. det handlar inte om att jag inte kan utan att jag inte vill. Det är tråkigt och tar aaalldeles för läänge (även om jag kan hålla på med andra saker i timtal). Inte mindre imponerad är jag för det på andras stickade grejer. Jag ser ofta saker som jag skulle vilja pröva på, men jag har lärt mej att det är lönlöst att börja för det blir aldrig klart. Sedan är min mamma en höjdare på det här med garn, så varför ska jag... det är ju bara att sätta in en beställning om man fryser om fötterna ;)
Stickade räv sockor gul, blå, röd, grön
Om tålamodet fanns skulle jag fixa 100 av dessa rävsockor minst! Se hur gulliga de är. Det var just min mamma som stickade dem till julklapp åt sina barnbarn och jag blev alldeles avundsjuk när de inte var till mej. Före hon skickade iväg dem till tomten lånade jag sockorna ett dygn för att knäppa några bilder. Vill liksom tipsa andra om hur söta sockor man kan fixa. Jag gillar mest de orange men också de gula, gröna och blåa... ja jag gillar dem alla. Sött!

Är du också sugen på att skapa idag men vet inte vad - här har du svaret!
Stickade räv sockorStickade räv sockor gul, blå, röd och grön

8 kommentarer

  1. ALLTSÅ NÄE VAD SÖTA! Gu vad glad man skulle bli med de där på fötterna! Älskar att sticka i perioder men just sockar har jag hittills inte haft tålamod till, det blir så smått och pilligt plus att när man väl är klar måste man göra en till?!
    Tycker för övrigt att de dovare gröna och blå/grå liknar små igelkottar<3

    SvaraRadera
  2. Ja, sötare får man leta efter :D Så sant det där, räcker inte bara att göra en utan man måste gör en exakt likadan till sedan... huhh. Igelkottar kunde det också va, det hade jag inte tänkt på <33

    SvaraRadera
  3. vad roligt att du gillar! visst är de för söta :D

    SvaraRadera
  4. Åååååh vilka söta men hahaha jag tänkte också att det är ju igelkottar :'D

    SvaraRadera
  5. Haha jamen kanske, de kan det väl också få va! Sött med båda :D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine