×
Ipad 2018 och apple pen, hurra

Ipad 2018 och apple pen, hurra

ipad 2018

Som jag nämnde i inlägget om det egna tyget skaffade jag en ipad och penna i maj. Det är en iPad 2018, så en inte allt för dyr pryl och så en apple pen till som är svindyr jämfört med en blyertspenna. Jag har inte en pro modell på plattan så skärmen är lite mindre, men det räcker till så alldeles bra ändå. Jag är riktigt glad att apple äntligen fixade en iPad i billigare prisklass där pennan också fungerar. För en apple pen har jag alltid sneglat på med ett öga, den har ju verkat så lätt och kul att använda.
ipad 2018
Jag ritar mest i procreate. Det finns massor av bra tutorials på skillshare, youtube och appens egna instagram - både för att lära sej rita i nya tekniker men och för att lära sej alla funktioner. Finns en hel del kortkommandon med en två och tre fingrar jag annars skulle ha missat. Appen kostar kring 10€ men är verkligen värd det. Den har alla funktioner man behöver, en massa häftiga penslar och så är den lätt att använda.

Adobe erbjuder versioner av illustrator, photoshop och indesign men det är inga appar jag fastnat för själv. De är gratis, men har begränsat med funktioner. Synd kan jag tycka, för det går lätt att synkronisera med creative cloude och skulle vara praktiskt om man kunde fortsätta på datorn.
ipad 2018
På plattan blir inga illustrationer i vektorgrafik, vilket också är synd. Därför kan vara bra att fixa en stor rityta från början, ifall det hela slutar med ett mästerverk.
ipad 2018
Jag är ändå väldigt supernöjd men mitt inköpt. Pennan har gjort det så roligt att illustrera och rita. Ett stort plus är också att det är så enkelt att ta med, man kan illustrera varsomhelst. Jag har till exempel gjort en del illustrationer under bilresor, lite skumpigt men man får göra om några gånger. Inte tar platta och pennan mycket plats heller, speciellt nu när jag äntligen köpt ett fodral och slutat gå omkring med original förpackningarna hahh.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine