×
Länge sedan sist & ett eget tyg

Länge sedan sist & ett eget tyg

Eget mönster på tyg
Hej där! Nu var det ett tag sedan jag kikade in här. Jag började liksom känna en stress och onödig prestationsångest över att ta bilder, skriva och skapa. Det blev så lätt att en vecka paus blev till två. Två blev till tre och mitt i allt har ett par månader gått. Jag kommer nog inte kika in här regelbundet, inte så länge det är sommar i alla fall. Men när kreativiteten smyger sej på vill jag så gärna höra av mej. Så det får bli som det blir.
Eget mönster på tygEget mönster på tyg
Över till något som jag har velat visa sedan jag fick hem det på posten. Ett nytt egen designat tyg. Det här fixade jag redan i maj, med morsdag i åtanke. Jag ville fixa något eget. Med min då nya ipad och penna (en annan historia jag också tänkt berätta om) illustrerade jag två mönster i blått och orange.
Eget mönster på tyg
Jag beställde efter tygerna från spoonflower, precis som senast när jag hade gjort citron- och kaktustyg. Den här gången valde jag lite tjockare bomullstyg och visst är det bättre kvalité om man väljer de tyger som kostar några slantar mer.

Det som går i helblått skall bli en duk till mamma, hon fick välja vilken av de två hon ville ha och vad det skulle bli. Host host, ja det kommer bli en några månader försenad present för jag har inte hunnit fålla in kanterna än. Det andra tyget behåller jag troligtvis själv, men vad det ska bli är jag inte riktigt hundra på än.
Eget mönster på tyg
Eget mönster på tyg

6 kommentarer

  1. Du är så fenomenal på det där alltså! Hade lika gärna kunnat vara designklassiker från 50-talet!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint tyg! Och helt rätt tänkt, det ska kännas bra och inte stressande att blogga. Gillar när jag ser att du publicerat nytt oavsett hur lång tid det går emellan :)

    SvaraRadera
  3. så fint Julia, som vanligt!

    SvaraRadera
  4. Tack ska du ha Wilda! :) Ja, verkligen viktigt att det får hållas som någonting kul. Vad glad jag blir att du ändå kikar in när det väl dyker upp något nytt!

    SvaraRadera
  5. Så fint sagt, jag blir glad från topp till tå :) och peppad på att skapa mer tyg! Tack för dina fina ord!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine