×
Go recreate och senaste sytt

Go recreate och senaste sytt


Hej där. Här kommer ett boktips och en liten glimt på vad jag har sytt den senaste tiden.

Kanske har du sett en glimt av den här boken redan, "Go recreate av Linnea Larsson". Den fanns i alla fall i mitt Instagram flöde till den grad att jag bara måste få bläddra genom den. När jag fått boken i handen var den minst lika fin och inspirerande som jag hade fått intrycket av. Boken är alltså full av barnkläder man syr om av bl.a. gamla herrskjortor. Massa fina tips och idéer på hur man kan återvinna gamla plagg helt enkelt!

Jag har ingen egen småtting att sy åt, nej, här har jag sytt åt andras småttingar. kan bara konstatera att det är hundra gånger roligare att sy små kläder än stora, för det går så mycket snabbare. Så blir det så mycket gulligare också!
Romper
Jag prövade att sy en romper i rutigt och en i randigt. Här är romper 1. Jag lät lite av fickorna på herrskjortan följa med när jag klippte ut framsidan, tycker det blev rätt gulligt.
Romper
Här är romper 2, i randigt. Små volanger till ärmar, sött.
Sy Romper
Ända till 24 augusti är även sybingo igång, som Sew it yourself ordnar. Det har peppat mej något otroligt att sy under sommarens få regniga dagar och få lediga dagar. Under sybingo kan man förresten vinna Go recreate! Jag hoppas själv ha en chans på vinst, eftersom jag bara lånat boken tillfälligt själv. Men där fanns massor av fina mönster jag skulle vilja pröva på ännu.
Go recreate
Go recreate
Det var Go recreate, en mycket bra bok. Samt små nysydda kläder, så sött så man går av.

2 kommentarer

  1. Men så himla gölliga! Som små karameller!

    SvaraRadera
  2. mm jaa! älskar dessa tyger, hade svårt att sätta saxen i dem :D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine