×
Sybingo 2018, mina bidrag

Sybingo 2018, mina bidrag

Klänning
I år är jag med i sybingo som ordnas av Sew it yourself. Ett roligt och motiverande initiativ, oj vad jag har sytt den senaste tiden! Jag har tagit mej an både större och mindre projekt. Jag har testat att rita upp egna mönster och jag har följt färdiga. Jag har sytt i trikå, bomull och frotté. Ju mer jag har sytt desto mer ideér har jag fått till nya projekt! Näst på tur är en ryggsäck jag bara måste fixa, hehe. Men först en titt på vad jag sytt till sybingo under sommaren:


Haj handduk

Här är haj handduken som jag redan visat upp. Det är en födelsedagspresent åt en liten skrutt. Den är gjord av en stor och en liten handduk i grått. Till ögon har den två svarta knappar. Till tänder en bit vitt bomullstyg som blivit över från tidigare projekt. Det här är även mitt bidrag till sypeppen i augusti!

Linne med fåglar

Ett linne med fågelmotiv. Tänker att jag skall ha det till en tjock, stickad tröja i höst. I nacken går ett litet hack, som man fäster med en liten knapp. Knappen klädde jag in i samma tyg som linnet.

Duk i eget mönster

Duken är klar! Jag berättade här om två nya tyger jag hade designat och beställt efter. Det ena tyget skulle bli en duk till min mamma som morsdagspresent. Äntligen tog jag tag i saken och gjorde den klar!

Favoritshorts i blommigt

Om man har ett favoritplagg finns det väl inget klokare än att sy minst tio till av det. I sommar gick jag runt i ett par svarta, svängiga shorts mest hela tiden. Mitt i hettan när jag insåg att just de shortsen hade blivit en riktig favorit så tog jag dem till mall och sydde upp ett par till. I blommigt. De ser inte mycket ut för världen, speciellt inte där på galgen. Ja, de är tillome skrynkliga efter flera dagars användning. Men det känns inte så tokigt när man har haft ett favoritplagg och plötsligt har man två.



Klänning

Jag hann skapa en till födelsedagspresent, en liten klänning i trikå. Den har små fickor på framsidan där man kan samla skatter och andra små ting. Det var lite trixigt att få tyget att lyda men det blev en klänning tillslut och jag blev riktigt nöjd. Det var faktist rätt roligt att sy i trikå så det kan till och med blir fler klänningar. I samma veva lärde jag mej att man kan låna sytidningar på bibblan, med massa fina mönster! Mönster som är från 2018 och inte 1982, super liksom.

Tygkasse

Jag ville kryssa över "gör en tygpåse" för att få en hel rad. Vilken tur jag hade - alla delar fanns färdigt utklippta i tygskåpet, bara att sy ihop. Jag hade nämligen klippt ut alla delar till två tygkassar för länge sedan. En blev klar men den andra orkade jag aldrig ta itu med - tills nu då. Så jag fick samtidigt slutfört ett ofärdigt projekt ✓. Mer plats i tygskåpet + jag fick tillbaka flera knappnålar som varit nålade i kassen. Jag började också på ett litet broderi på framsidan, men det hann jag inte göra klart. Hittade mönstret i en "Molly makes" tidning. Jag måste visa upp det igen när hela är färdigt, för jag gillar verkligen motivet! Rådjuret är utklippt i tygbitar och sedan kommer det blommor, berg och flugsvampar runtom. Återkommer!


Romper x2

Sist men inte minst hittar vi en romper i rutigt och en i randigt. De visade jag upp här. Jag tipsade samtidigt om boken Go recreate där jag tog mönster till dessa två små. Gulligt värre.

4 kommentarer

  1. Älskar din kreativitet Julia!!! SÅ otroligt mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Meeeen vad fina saker du har skapat!? Blir så imponerad och inspirerad! Wow! Och vad vackert fotat sen! Så fint! :D

    SvaraRadera
  3. Men tack! :) och vad kul att ni ordnade sybingo, riktigt inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack :) vad glad jag blir!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine