×
Gympapåse av en gammal skjorta

Gympapåse av en gammal skjorta



Hej där, länge sedan sist! Jag har inte mycket tid över till att fota och fixa fina bilder för tillfället. Jag saknar det litegrann. Ett litet syprojekt fick jag ändå just klart och kameran åkte fram. Go Recreate har nämligen ordnat tävling där man ska sy en gympapåse av en avlagt plagg. Gillar när det finns små tävlingar att delta i, det ger lite extra pepp att fixa färdigt något.


Det blev en polkagris-randig påse med en stor rosett på mitten. På kassens baksida går en rad med knappar från skjortans framsida, tycker det blev en fin detalj.

Det här projektet var så roligt. Lagom enkelt. Jag valde att sy helt enligt egna ideér och eget mönster. Jag håller samtidigt på och fixar en ryggsäck i färggrannt marimekko tyg. Där följer jag ett mönster till punkt och pricka, så att sy en gympapåse helt utan möntser var en skön omväxling.


Jag älskar att inspireras av Go Recreates återbruk! Tidigare har jag gjort babykläder utifrån boken, de kan man titta närmare på här. Man kan fixa så väldans mycket fint av gamla skjortor. För mer inspiration och återbruk kolla in 

@go_recreate
 på instagram!


1 kommentar

  1. Åh vad fint med rosetten! Jag vill se knappbaksidan också :)

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine