×
Monthly Makers Inspiration: Foto

Monthly Makers Inspiration: Foto

Ny månad och nytt Monthly Makers tema! Denna månad är det Johanna som är värd och du kan läsa mer i detta inlägg. Jag tycker månadens tema, vilket är "foto", är inspirerande och kul - det första jag börjar tänka på är att ordna en photoshoot, släpa ut en vän i skogen och fota magiska bilder. Men det finns så mycket mer man kan göra, till exempel måla om en fotoram, skapa något av gamla bilder, piffa till ett fotoalbum eller... som jag är sugen på: skapa en maffig backdrop. Nedan hittar du några ideér kring just fotobakgrunder som är bedårande fina. Kolla också in Monthly Makers Pinterest för maxad inspiration!

Monthly Makers Inspiration: Foto

1.  Fotobakgrund av trä plankor ▸ A beautiful mess

Att snickra ihop några plankor och och fixa en sliten finish är ett enkelt projekt för att få snyggaste fotobakgrunden. Den här bakgrunden lämpar sej bäst när man skall fota mindre grejer, t.ex. matbilder eller diy foton. En backdrop av träplankor är faktist något jag själv fixat i sommar, du kan se en glimt av en rosa backdrop i inlägget om punschpralinerna och en vit i inlägget om pollykakorna.

 

2. Blommig backdrop ▸ The house that lars built

En vacker dag skall jag slå på stort och fixa en gigantisk fotobakgrund, tex. som den med tusenskönor! Jag antar ett det krävs lite tålamod att klippa och klistra ihop 20-30 stora blommor.. och lite team work för att få upp allt på väggen, men visst skulle det vara värt det? Ett perfekt pyssel inför ett bröllop: tänk att ha en liten hörna där hela bakgrunden blommar dit gästerna får gå på photoshoot, vilka bilder man skulle få!


3. Backdrop med Ballonger ▸ Lovely Indeed

Det här är min favorit, massvis med ballonger! Tänk att fixa en helt vägg med färggranna ballonger och sedan ha en photoshoot. Hur glad skulle man inte bli av de bilderna? Det här kunde vara en kul backdrop under ett kalas, passar lika bra vid ett 7-års kalas som vid en 50-års fest tycker jag, vad tycker du? Tänk bara på att inte blåsa upp ballongerna själv, till bakgrunden på bilden använde de 80 ballonger, så ta hjälp av vänner och/eller en ballongpump.


4. Fotobakgrund av växter ▸ Almost makes perfect

Skulle jag ha en monstera... skulle jag troligtvis inte klippa den i bitar. Om jag mot förmodan råkade klippa av alla blad skulle de få bli till en fotobakgrund, helt klart! Supersnyggt om man kunde fylla en hel vägg med olika växter, men då skulle man nog vara tvungen att offra alla plantor man äger. Näe, så här års kunde höstlöv fungera lika bra till en backdrop eller annat man hittar ute i naturen, man behöver faktist inte slakta en krukväxt.


Vi som driver Monthly Makers 2017 är  Alicia,  Beatrice ,  Elsa,  Emilia,  Fredrika,  Jessica,  Johanna,  Julia,  Mikaela,  Ruth ,  Stina  och  Wilda. Mer av oss hittar du på FacebookInstagramPinterest,   webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine