×
Pappersillustration, espresso

Pappersillustration, espresso

Pappersillustration

Vilket väder det har varit de senaste dagarna! Snö i mängd och massor. Alldeles underbart enligt mej (förutom när måste reservera en timme eller två för att gräva fram bilden då). Men nog prat om vänder och vind, idag tänkte jag visa en till pappersillustration som jag experimenterade med under monthly makers tema foto. Bilden med höstlöv och tekopp blev mitt bidrag, den var i 3D och fotad med en kamera. Den här bilden däremot är platt som en pannkaka och därför använde jag scannern till den.

 

Gör en pappersillustration, m.h.a. scanner:


Du behöver: 
→ papper i olika färger, sax, papperslim, A4:a till bakgrund, scanner

Gör så här:
Planera din illustration: skall du göra en ananas, en girlang, en glad gubbe, en stor växt eller alltihop? Rita en snabb skiss på din idé som du kan utgå ifrån. Klipp ut alla delar du behöver i papper och klistra fast motivet på en A4:a. Låt torka. Scanna in bilden. Klart!

 

Läs mer:

- Gör en pappersillustration, m.h.a. kamera

2 kommentarer

  1. Alltså näe vad häftigt!!! Blir så himla inspirerad av detta, måste verkligen försöka mig på något liknande själv :D

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Det är lite beroendeframkallande när man börjar på :D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine