×
Julpyssel kurs: "julkort med hemliga meddelanden" (freebie)

Julpyssel kurs: "julkort med hemliga meddelanden" (freebie)

Julkort med Isbjörn och polkagris

Du kanske minns min julkalender som jag fixade tidigare i år? Jag blev visst helt insnöad på hemliga meddelanden man skulle skrapa fram i december, för till vår julpyssel kurs valde jag att köra med samma diy. Ett pyssel som är lätt men samtidigt känns lite ovanligt, nytt och spännande. Det här är något som är kul för barnen att fixa men kul för alla att få! Man kan printa ut mallar och endast skriva hemliga meddelanden själv, eller så fixar man vykorten helt från grunden med egna teckningar och motiv.
Julkort med ängel

Gör dina egna julkort med hemliga meddelanden:

Du behöver: papper/vykort, vit vaxkrita, 1 msk akrylfärg, 1 msk diskmedel

Gör såhär: Printa ut eller rita upp dina egna julkort. Jag printade ut 4 st julkort på en A4:a, djurkorten kan du ladda ner längst ner i inlägget. Skriv sedan ett litet meddelande på varje kort och låt bläcket/färgen torka. Ta vaxkritan och rita över meddelandet, se till att täcka hela området som skall färgläggas. Blanda 1 msk akrylfärg med 1 msk diskmedel, måla sedan över meddelandet som du täckt med krita. Måla 2 varv om det behövs. Låt torka, sedan är det bara att skrapa fram det hemliga meddelandet!
Julkort med snögubbe
Du kan ladda ner min design med djurkort här, eller en enkel variant med hjärtan här (endast för privat bruk!)
Julkort med ren

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine