×
Typsnitt: December

Typsnitt: December

Typsnitt: December, Freeday scrips

Jag har börjat tipsa om fina fonter - en del har jag använt flitigt själv under en längre tid, andra är nya fynd. Tanken är att det ska vara ett tips per månad och då typsnitt som är inspirerat av just den månaden, så nu är det dags för december. Den här månaden har jag valt rätt gulliga typsnitt med jämna linjer, först ut är Freeday script. Fin både som rubrik och underrubrik. Den är lite ojämn i kanterna, som om frosten bitit på... vad passar väl inte bättre just nu?
Typsnitt: December, Olive
Näst på tur är Olive, den är jämn och fin och lite snirkligare. Gillar hur versalerna slingrar sej. Skulle vilja lära mej att skriva min underskrift i den här stilen, så fint det skulle bli! Synd bara att J aldrig gör sej bra i skrivstil, i alla fall inte när jag försöker...

Mer inspiration:

Typsnitt: November

3 kommentarer

  1. Vad kul att du tipsar om olika typsnitt! Det ska bli kul att följa :)

    SvaraRadera
  2. Skoj att du gillar! Nu får vi bara vänta till januari här näst :D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine