×
DIY: ljus i porslinssvan

DIY: ljus i porslinssvan

tre stycken ljus i porslinssvanar

Porslinssvanar, du har säkert sätt dem hos mormor eller farmor? När var dessa svanar så populära och varför vill ingen ha dem längre? Det finns massor av dem på loppis, så jag samlade på mej några svanar för löjliga 20-50 cent styck. Sedan smälte jag ner gamla ljusstumpar och fixade nya ljus i de små svanarna.
ljus och krukväxt i porslinssvanar
Tänker att det blir sött att ha många på ett och samma ställe. Jag har för tillfället fyra små svanljus och sedan en större porslinssvan som kruka. Visst är det väl tur att någon samlar på sej allt strunt...
brinnande ljus i porslinssvan

Gör ditt eget ljus i en porslinssvan:


Du behöver: Porslinssvan, ljusstumpar, veke, kastrull
Gör så här: Smält ner några ljusstumpar i en kastrull (använd helst en gammal kastrull, en som inte används till matlagning). Klipp en bit veke och tejpa fast övre änden i en tandpetare/grillpinne/penna. Ställ pinnen mitt över svanen, så att veken hänger ner och nuddar i botten. Häll över den smälta stearinen i svanen, var försiktig. Låt stelna och sedan är det klart!

ljus i porslinssvanar
Har du någon porslinssvan hemma, är det något du har haft eller är det en grej du tycker hör hemma på loppis?

Ps. Monthly makers november tema hittar du hos Alicia!


Mer DIY:

- Ställning för vykort
- Broderad kaktus skjorta
- Fotoalbum för minnen

5 kommentarer

  1. men åh vad smart Julia!Och så fint!

    SvaraRadera
  2. Det här är ju genialt!! Tänker direkt på bröllopsdekoration att ha på bordet mellan något växt-arrangemang! Sparar direkt i min bröllops-mapp på Pinterest! <3

    SvaraRadera
  3. Nej så fint som bröllopsdekoration, vilken underbar idé! och vad kul att min bild får komma med i din bröllops-mapp! :D

    SvaraRadera
  4. Sååå fint! Jag hade en hel uppsättning av dessa när jag var barn. Verkligen smart att använda för att återanvända ljus ju :D

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine