×
5 fina saker i December

5 fina saker i December

Vykort med ren
Muffins änglar

→ Jag och syrran ordnande julpyssel kurs för barn.
Kaffekopp och chokladbitar
→ Finland fyllde 100 år och jag gick på brunch.
Glittriga kronor
→ Jag var på möhippa och ordnande godisbuffé dagen till ära.
Julklapapr med spelkort som prydnad
→ Vi samlades ett gäng och hade paketleken, en ny liten tradition kring jul. Paketleken går till som så att alla tar med en present för ungefär en femma, grejen måste vara inpaketerad såklart. Sedan ställer man alla presenter på ett bord och lägger på en timer (ca. 15 min). Därefter slår man en tärning i tur och ordning, vid en 6:a får man ta ett paket från bordet, vid en 4:a får man ta ett paket av någon annan och vid en 1:a måste man ge bort ett av sina egna paket åt någon annan. Man kan såklart ordna reglerna som man själv vill. När timern ringer får alla öppna paketen de lämnat med, men spelet tar inte slut där. Nej, därefter sätter man på en ny timer, ca. 15-20 min och börjar på nästa varv. 1:a på tärningen betyder att man ger bort en present, 4:a att man får ta en present och 6:a att man får lägga en pant på en gåva (det innebär att ingen kan ta presenten så länge panten ligger på, när nästa person får en 6:a tar den panten och sätter på en av sina grejer). När timern ringer är spelet slut och alla får med de presenter de har lämnat med, hurra!
Pepparkakor med glasyr
→ Det var julafton! Min favorit högtid helt klart.


Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine