×
Bullet journal - februari 2018

Bullet journal - februari 2018

Bullet journal februari

Februari är här och ny månad betyder ny stil på bullet journalen - inte sant? I januari körde jag på ett blått och iskallt färgtema, medan februari fick gå i rosa pga alla-hjärtans-dag. Den här månaden skaffade jag nya tuscher för att få lite mer färg i almanackan.. men jag borde ha investerat i några lite dyrare pennor än de från matvarubutiken. Färgen flyter inte ihop det minsta och nyanserna är inte de vackraste. Hur som helst blev det en blomma på februari uppslaget, nästan så man får lite vår känslor.
Bullet journal februari

Månadsuppslag

Dags för månadsuppslaget. Det fick bli mycket enkelt med en ruta per dag. Varje ruta fick såklart en rosa drop shadow.
Bullet journal februari
Bullet journal februari

Veckouppslag

Varje vecka denna månad har fått ett citat i högra kanten, vecka sex fick "let all that you do be done in love". Det är så kul att öva på lite lettering. På vecka sju körde jag med en annan qoute: "forget the mistake, remeber the lesson". Det var ett citat som kom väl till nytta den veckan. Jag råkade nämligen förstöra hela bloggen pgv. en uppdatering. Flitig som man är hade jag inte säkerhetskopierat på väldigt länge... mitt i allt hade bilder försvunnit lite här och lite där. Alltså jaa. Nu tänker jag snabbt glömma misstaget - och lära mej läxan i alla fall. Mina veckouppslag i februari ser överlag rätt lika ut, jag kör med en att-göra lista i vänstra kanten. I mitten har jag åtta rutor med veckodagarna + uppgifter inför nästa vecka.

Läs mer:

Bullet Journal: så här börjar du
Bullet journal: månadsupplägg

8 kommentarer

  1. Jag älskar att se hur andra gör i sina bullet journal! Du gör så fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Nej men usch för den lärdomen. Hoppas det går snabbt att fixa. Så otroligt inspirerande och vackert att se dina uppslag! Jag gillar det så mycket. Du är verkligen träffsäker i det stilrena. Känns bara så exakt rätt jämt.

    SvaraRadera
  3. Ja alltså USCH, men jag fixar lite i taget så snart är nog allt tillbaka :) men tack ska du ha, vad roligt!! Har filat på mars uppslag i helgen så snart kommer mera inspiration :D

    SvaraRadera
  4. ALLTSÅ! fy tusan vilka fina uppslag!!

    SvaraRadera
  5. Så fina uppslag!! Tråkigt att de pennorna som du köpte inte var så bra, men då vet du ju det till framtida inköp åtminstone. Så brukar jag försöka tänka när det inte riktigt blir så som jag vill, hehe.

    SvaraRadera
  6. Tack ska du ha!! Jo så är det allt, nu har jag lärt mej bättre :D

    SvaraRadera
  7. Tack ska du ha! Visst är det kul att kika in i andras, finns så mycket inspiration att hämta :) Kramar!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine