×
Bullet journal - mars 2018

Bullet journal - mars 2018

Bullet journal Mars

Mars är här och ny månad betyder ny stil på bullet journalen - inte sant! I februari körde jag på ett rosa och lite romantiskt färgtema, medan mars fick gå i gult pga favoritfärg! ♥ Mars är också lite av en favoritmånad, vilket jag tror ligger i sen barnsben eftersom min födelsedag infaller den här månaden. På mars uppslaget blev det en björn i ylletröja, passar väl bra till våra minusgrader. Ovanför nallen står det hello march. I min bujo blandar jag svenska och engelska hejvillt, men det får man göra när man bestämmer själv.
Bullet journal MarsBullet journal Mars
Mittemot "hello march" lämnade en sida tom så där fyllde jag på med citat. Don´t grow up it´s a trap! Ja hela månaden är barnsligt födelsedags inspirerat.
Bullet journal Mars

Månadsuppslag

Dags för månadsuppslaget. Det fick gå i samma stil som i februari, rätt enkelt med en ruta per dag. Varje ruta fick en gul drop shadow.
Bullet journal MarsBullet journal Mars

Veckouppslag

Här är två veckouppslag, samma upplägg men med lite olika dekorationer. Här delade jag upp veckodagarna i smala, avlånga rutor. Jag gillar den här uppdelningen. Lördag och söndag får samsas i en ruta, tänker att det är bra att inte ha utrymme för så många to-dos under helgen ändå. Längst ner finns en ruta för "att göra" och en för "nästa vecka", fungerar bäst för mej att ha två rutor på det viset. Jag valde att skriva datumen med en stor siffra i gult och ovanpå det kommer veckodagen i en snirklig font. Vecka 9 dekorerade jag kanten upptill med ungefär samma mönster som på nallens tröja i början. Vecka 10 dekorerade jag med kalashattar, jaa.. det är den veckan jag fyller år.

Har du något tema för mars bullet journal?
Bullet journal Mars

Läs mer:

Bullet Journal: så här börjar du
Bullet journal: månadsupplägg
Bullet journal: februari 2018

1 kommentar

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine