×
Bullet Journal - april 2018

Bullet Journal - april 2018

Bullet Journal April

April är här och med ny månad kommer det en ny stil på planeringen i min bullet journal. I mars körde jag på gult! En favoritfärg. Det blev en lite barnslig stil med nallebjörnar, mönster och kalashattar. I april använder jag mej nu av grönt och blommor, för nu börjar jag faktiskt längta efter lite vår (ps det regnade idag, det snöade alltså  i n t e, vilket vårtecken ändå!). Jag har använt mej av massor av påskliljor - vilka förstås förknippas med påsk men själv tycker jag det också är en fin vår blomma. Plus, på det här viset fick jag in lite gult igen ;)
Bullet Journal AprilBullet Journal April

Månadsuppslag

Dags för månadsuppslaget och den här månaden prövade jag på någonting nytt. Till vänster skissade jag upp april och dekorerade med påskliljor. Under rubriken ritade jag upp månadsöversikt på en halv sida. Jag använder inte månadsuppslaget lika flitigt som veckouppslagen, så det gör inget att det blev mindre rutor. Till höger fixade jag åtta rutor för olika punkter istället - growth tracker, evenemang, uppgifter, födelsedagar osv. Gillar sidan för olika anteckningar men måste se under månadens gång hur flitigt jag kommer använda den.
Bullet Journal April

Uppslag vecka 14

Jag delade upp veckodagarna i smala, avlånga rutor igen. Använde samma stil i mars. Jag gillar den här uppdelningen eftersom man då kan skriva upp alla to-dos i ordningsföljd, som en lista. Lördag och söndag fick än en gång samsas i samma ruta. Jag fixade veckodagarna i en egen box och datum under.
Bullet Journal AprilBullet Journal April

Uppslag vecka 15

Veckan därpå gick i lite samma stil, veckodagarna placerades i avlånga rutor. Skillnaden var att jag flyttade anteckningar för denna vecka/nästa vecka upptill. På det här sättet gick det att utnyttja utrymmet ännu bättre på uppslaget. Det är inga stora skillnader, men får se om något av dem känns tydligare. Även här är det samma blommor som pryder uppslaget, så ett enhetligt tema blev det allt i april! Övriga uppslag i april kommer att gå i samma stil.

Har du något tema för din bullet journal i april?
 

Läs mer:

Bullet Journal: Mars
Bullet journal: Februari
Bullet Journal: så här börjar du

2 kommentarer

  1. åh, vad roligt det är att se hur andra lägger upp sina Bujo:s. Älskar Bullet journal! Det är ett så härligt sett att hålla kolla på, och planera sitt liv! Super fint!

    SvaraRadera
  2. Visst är det! man blir så lugn och glad av att klottra i sin bujo :)

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine