×
MONTHLY MAKERS | Mina bidrag 2017 & vad som hände sen

MONTHLY MAKERS | Mina bidrag 2017 & vad som hände sen

klocka utav kork


Januari, Kontrast | Jag gjorde en klocka utav kork. Den hängde i köket tills vi fick plocka ner den eftersom ingen här i huset tål tickande ljud. De två övriga korkunderläggen på bild är just nu grytunderlägg, favoriter pga mönstret!
lampskärmar utav plåtburkar
Februari, Loppis | Jag gjorde två lampskärmar utav plåtburkar, var fortfarande insnöad på kork. Lampan på fot stod i köksfönstret tills jag bytte ut den mot novembers bidrag. Den som hängde från taket fanns i vardagsrumsfönstret tills jag bytte ut den mot en julstjärna.
kaktusillustration
Mars, Geometri | Jag gjorde en kaktusillustration. I mars hade jag fullt upp och glömde bort tiden, illustrationen var lite av en sista minuten ide och jag har nog inte använt den till någonting särskilt.
ballongdyna
April, Djur| Jag gjorde en ballongdyna. Här började jag misstänka att många av mina bidrag innehåller gult.
citrontygmärken
Maj, Tyg | Jag gjorde citrontygmärken. De sydde jag fast på en jeansväst, en väst som är lite för liten nu.. till våren ska jag sprätta upp och sy dem på en jeansjacka istället, för citronmärkena diggade jag såå!
ananas pinata
Juni, Återbruk | Jag gjorde en ananas pinata, en födelsedagspresent åt en 7-åring. Fördelsedagsbarnet blev överlycklig av presenten vilket gjorde mej lycklig. Allt godis inuti är slut men pinatan finns ännu kvar.
Citrontyg
Juli, "Något jag aldrig testat" | De här månaden var det jag som var värd och det var så roligt att se vad alla testade på. Själv fixade jag ett av de bidrag jag är mest stolt över, nämligen egen designat tyg. Citrontyget fixade jag till en klänning (augustis bidrag) medan kaktustyget fick bli till en dyna. Dynan gav jag bort i julklapp (motvilligt, jag skulle ha velat ha den själv haha), men halva tyget finns ännu kvar så när jag har lite tid över fixar jag en till dyna åt mej!
citronklänning
Augusti, Kläder | Jag fixade som sagt en citronklänning och blev riktigt nöjd! Jag hann inte riktigt använda den eftersom hösten och kylan kom emot, väntar bara på en ny sommar och lite värme för själva klänningen blev bra om jag får säga det själv.
hylla för tavlor
September, Inredning | Jag gjorde en hylla för tavlor. Hyllan hängde jag upp i hallen och den hänger ännu kvar med samma motiv. Vissa tavlor saknar dock ram, vilket är något jag måste fixa.. för ibland åker de bilderna ner av vinddraget om man går snabbt förbi.
pappersillustration
Oktober, Foto | Jag gjorde en pappersillustration. En grej som var rolig att skapa. Pappersbitarna i bilden sparade jag till nya projekt.
julstjärna av notblad
November, Böcker | Jag gjorde en julstjärna av notblad. Den stod i köksfönstret under hela december och spred mysbelysning och den får stå kvar där tills vi vill bli av med aaallt vad julen heter.
etiketter med egna illustrationer
December, Jul | Jag gjorde etiketter med egna illustrationer, använde dem till att dekorera alla julklappar. Fint så.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine